Zapraszamy na wyjątkowe warsztaty „Recepta na rozwój biznesu”

Prosta formuła wzrostu

Zakładając, że firma ma atrakcyjny produkt i możliwość perfekcyjnej realizacji zleceń, rozwój jest prosty. Jedyne, co musi zrobić, to zapewnić lepszy dostęp do informacji o swojej ofercie niż konkurencja. Jednak kiedy wykorzystanie środków masowego przekazu przynosi malejące zyski, często konieczny jest bezpośredni kontakt z klientem - sprzedawcy. Gdy firma znajdzie się na tym etapie, może zmaksymalizować wzrost poprzez zapewnienie, że zespół sprzedażowy będzie uczestniczył w większej liczbie rozmów sprzedażowych niż konkurencja.

Dlaczego większy zespół sprzedażowy nie jest konieczny?

Kiedy firma chce zwiększyć sprzedaż ma dwie możliwości: zatrudnić więcej sprzedawców; albo znaleźć sposób, jak skłonić obecny zespół do przeprowadzenia większej liczby rozmów. Prawdziwy potencjał kryje się w tym drugim rozwiązaniu. Standardowo sprzedawca poświęca tylko niewielki procent (wartości jednocyfrowe) swojego czasu na rozmowy sprzedażowe. Pozostały czas pochłaniają czynności związane z obsługą klienta, administracją, poszukiwaniami, zarządzaniem projektami, etc.

Uwalnianie sprzedawców – skupienie na sprzedaży

Rozwiązaniem jest zatem wyeliminowanie WSZYSTKICH obowiązków, jakie spoczywają na handlowcach, poza rozmowami sprzedażowymi. Wymaga to aktualizacji innych funkcji organizacyjnych: obsługi klienta, marketingu i technologii, jak również przemyślenia tradycyjnego, autonomicznego trybu działania sprzedawców. Jednak to, co łatwe w teorii, jest trudne do wdrożenia.

Prowadzący warsztat

Justin Roff-Marsh

Od ponad 20 lat głęboko analizuje zagadnienia inżynierii procesów sprzedaży. Tym samym wytycza innym drogę do naśladowania. Autor książki The Machine – radykalne podejście do projektowania procesów sprzedaży (Zwycięzca w kategorii sprzedaż w Axiom Business Book Awards). Założyciel Ballistix – firmy konsultingowej prowadzącej działalność w Ameryce Północnej, Europie i Australii.

pozostali prelegenci

Łukasz Tadyszak

Ekspert w projektowaniu systemów wspomagających zarządzanie sprzedażą oraz obsługą klienta. Stawia nacisk na wykorzystanie teorii ograniczeń w projektowaniu technologicznych rozwiązań biznesowych. Od ponad 17 lat zajmuje się kreowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych. Założyciel i CEO w Questy. Autor rozwiązania Aura Business. Absolwent MBA.

AGENDA SPOTKANIA

24 października 2019 - Fabryka Wełny Hotel & SPA, Łódź   /   29 października 2019 - Haston City Hotel, Wrocław

9:00 - Rejestracja uczestników / poranna kawa

9:30 - Sesja I

Prosta, ogólna formuła rozwoju
Formuła opracowana przez Justina stanowi pozornie proste, ale potężne narzędzie.
Kluczowym założeniem jest zapewnienie, aby Twoja firma brała udział w nieproporcjonalnie dużym odsetku rozmów sprzedażowych w Twojej branży (w stosunku do udziału w rynku).

Opracowanie struktury rozwoju
Jednak nie jest to takie proste i w praktyce oznacza całkowitą restrukturyzację Twojej organizacji.
Dobrą wiadomością jest to, że tego typu restrukturyzacja niesie za sobą znaczącą poprawę wydajności operacyjnej.

13:00 - LUNCH

14:00 Sesja II

Projektowanie sprzedaży
Jak się zapewne domyślasz, przeprojektowanie modelu sprzedaży jest konieczne, aby umożliwić znaczny wzrost liczby rozmów sprzedażowych (bez proporcjonalnego wzrostu kosztów wynagrodzeń).

Integracja sprzedaży i marketingu
Typowe relacje działu sprzedaży i marketingu muszą zostać wywrócone do góry nogami. Dział marketingu powinien generować możliwości sprzedaży zgodnie z zasadą "just-in-time" – "na czas" (w sposób podporządkowany sprzedaży).

Rola kadry zarządzającej
Zmiana tego typu nie jest łatwa dla kadry zarządzającej. Nowy model biznesowy zakładający szybki rozwój będzie wymagał zupełnie innego podejścia do sprawowania nadzoru. Podobnie jak w silnikach samochodów wyścigowych, znaczny wzrost wydajności odbywa się kosztem stabilności.

18:00 - Zakończenie warsztatów

Partnerzy merytoryczni

MEDIA